Apporteringen

Vi tränar små, korta stunder och det går strålande kan jag tala om. Enbart klicker - positiv förstärkning/shejping används, och det ger ett otroligt fint resultat när vi bara får rutin på det. Ville är lite trögstartad men när han väl fattar går det som smort. Det ställs stora krav på mig, allt beror på hur skicklig jag är - det är upp till mig helt enkelt. Roligt har vi i alla fall!

Hoppas på att kunna klura ut hur man lägger in filmklipp från digitalkameran snart. För jag lyckas inte hur jag än bär mig åt.


Kommentarer
Postat av: Frida

Vad duktiga ni är :) Får man fråga vilken belöning ni använder vid apporteringen? Jag kör också med klicker men lyckas inte få upp någon direkt hög motivation även om han fattar vad han ska göra.

2011-02-25 @ 12:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0